Slider

Mokyklos psichologas

Mokyklos psichologo tikslas

rūpintis mokyklos bendruomenės narių psichine sveikata ir reikalingų psichologinių ugdymo sąlygų sudarymu.

Psichologo veikla apima šias sritis:

- konsultavimas: mokinio asmenybės ir ugdymosi problemų nustatymas, tiesioginio poveikio būdų numatymas, darbas su mokiniu taikant psichologinio konsultavimo technikas, bendradarbiavimas su tėvais (globėjais, rūpintojais), mokytojais ir kitais su mokinio ugdymu susijusiais asmenimis, rekomendacijų jiems teikimas;

- įvertinimas: mokinio galių ir sunkumų įvertinimas, nustatant raidos ypatumus, asmenybės ir ugdymosi problemas, specialiuosius ugdymosi poreikius;

- švietimas: mokinių, tėvų (globėjų, rūpintojų), pedagogų švietimas vaiko raidos psichologijos, pedagoginės ir socialinės psichologijos klausimais;

- psichologinių problemų prevencija: psichologinių problemų prevencijos poreikio įvertinimas (mokyklos bendruomenės grupių tyrimas), prevencinių priemonių bei programų rengimas, organizavimas ir įgyvendinimas.

Psichologinė pagalba mokiniui teikiama, kai:

- mokinys į psichologą kreipiasi savarankiškai;

- prašo mokinio tėvai (globėjai, rūpintojai);

- siunčiamas mokytojų, gavus tėvų (globėjų, rūpintojų) sutikimą;

- prašo Vaiko teisių apsaugos tarnyba, jeigu tėvai nesirūpina vaiku.

Mokiniai į psichologą kreipiasi, kai:

- susiduria su mokymosi sunkumais, nenori mokytis ar lankyti pamokų;

- nori atrasti, koks mokymosi stilius jiems padės pasiekti geriausių rezultatų moksle;

- susiduria su nerimu ar įvairiomis baimėmis: lankyti mokyklą, kalbėti prieš klasę, rašyti kontrolinius, laikyti egzaminus ir kt.;

- nori pagerinti savo bendravimo įgūdžius: išmokti valdyti neigiamas emocijas, susidraugauti, atsisakyti drovumo;

- nori išmokti kūrybiškai spręsti problemas;

- susiduria su liūdesiu: liūdi dėl to, kad skiriasi/išsiskyrė ar išvyko gyventi į užsienį tėvai (ar vienas iš jų); susipyko su draugu/e ir kt.;

- gedi artimo žmogaus ar naminio gyvūnėlio;

- nori pasikalbėti su suaugusiuoju, kuris jo nebaus ir neišduos;

- susiduria su sudėtingomis gyvenimiškomis situacijomis: kur stoti mokytis ir pan.;

- abejoja dėl savo gebėjimų bei talentų;

- nori atsisakyti žalingų įpročių;

- nori tobulėti kaip asmenybė ir t. t.

 

Mokinių tėvai į psichologą kreipiasi, kai:

- nori sužinoti vaiko nesėkmių mokykloje prielaidas ir spręsti su jomis susijusias problemas (mokymosi motyvacijos, nepažangumo, pamokų nelankymo ir t.t.);

- nori, kad jų vaiko gebėjimai būtų psichologiškai įvertinti dėl specialiojo ugdymo paskyrimo;

-nori gerinti ar patobulinti bendravimo su vaiku ar vaiko auklėjimo įgūdžius;

- vyksta skyrybų procesas ir tėvai rūpinasi vaiko psichologinės gerovės išsaugojimu;

- pasikeitė vaiko elgesys ir tėvai neatranda elgesio pokyčių priežasčių;

- vaikas mokykloje konfliktuoja;

- kyla klausimų apie vaiko raidos ypatumus ir t. t.

Mokytojai į psichologą kreipiasi, kai:

- nori nustatyti vaiko nesėkmingo mokymosi prielaidas ir bendradarbiauti padedant vaikui pasiekti jo gebėjimus atitinkančius rezultatus;

- nori parengti ir įgyvendinti mokymosi ar elgesio gerinimo priemones, individualizuoti ugdymą;

- nori sukurti palankų klasės mikroklimatą;

- nori paskatinti vaiko mokymosi motyvaciją;

- susiduria su krizinėmis situacijomis: smurtą šeimoje patiriantis ugdytinis, ugdytinio gedėjimas, savižudybė ir pan.

Tai svarbu:

- Psichologas ne gydytojas, jis nediagnozuoja ir negydo ligų.

- Psichologas yra pagalbininkas, kuris padės spręsti  kilusius sunkumus, bet nepadarys to už jus. Efektyvus konsultavimas - tai procesas atliekamas kartu su klientu, bet ne klientui.

- Geras psichologas patarimų nedalija, tačiau sudaro sąlygas pačiam žmogui atrasti ir priimti geriausius problemų sprendimus.

- Egzistuoja mitas, kad į psichologus kreipiasi tik silpni žmonės, nes stiprūs žmonės sugeba patys susitvarkyti su savo problemomis. Tačiau yra priešingai. Būtent stiprūs žmonės pripažįsta savo problemą ir ieško pagalbos. Psichologo pagalbos ieškojimas ir yra problemos sprendimo pradžia.

- Informacija apie psichologinės pagalbos gavėją, jo problemos turinį ir teiktą psichologinę pagalbą yra konfidenciali. Ji gali būti prieinama tik specialistams ar kitiems asmenims, kurie susiję su jo asmenybės ir ugdymosi problemų sprendimu, gavus pagalbos gavėjo sutikimą.

- Psichologinė pagalba yra savanoriška, patys nuspręsite ar ji priimtina.

Paieška

Projektas „KOKYBĖS KREPŠELIS“ NR. 09.2.1-ESFA-V-719-01-0001 finansuojamas Europos socialinio fondo lėšomis
„Socialinio ir emocinio ugdymo programa finansuojama projekto ,,Saugios aplinkos mokykloje kūrimas II“ Nr. 09.2.2-ESFA-V-729-03-0001 lėšomis“
„Mokyklų aprūpinimas gamtos ir technologinių mokslų priemonėmis“ (projekto kodas Nr. 09.1.3-CPVA-V-704-02-0001)

Gimnazijos misija

Gimnazija - atvira visuomenei ugdymo įstaiga, teikianti kokybiška ikimokyklinį, priešmokyklinį, pradinį, pagrindinį, vidurinį išsilavinimą, sudaranti sąlygas mokinių saviraiškos poreikių tenkinimui, ruošianti sveiką, sveiką asmenybę, kuriančią savo bendruomenės ateitį.

Kontaktai

Luokės Vytauto Kleivos gimnazija;

Adresas: Mokyklos g. 5, Luokė, Telšių rajonas;

Tel.: (8 444) 43113;

El. p.: lvkgimnazija@gmail.com;

© 2024 Luokės Vytauto Kleivos gimnazija. Visos teisės saugomos. | Designed By JoomShaper

Paieška